Ik zoek vrijwilligerswerk buitenland

  • Allan

    Ik wil graag voor onbepaalde tijd vrijwilligerswerk doen in het buitenland.

    Echter het probleem is de kosten.

    Ik hoef geen salaris te ontvangen, maar in ruil voor mijn werk alleen maaltijden en onderdak.

    Er zijn vele stichtingen die dit soort reizen/activiteiten organiseren, echter die vragen geld voor inschrijving, verblijf, etc….en dat heb ik dus niet!

    Welke Stichting helpt mij om me te vervoeren naar waar-dan-ook voor vrijwilligerswerk in

    afrika, zuid-Amerika. Azie…etc.

    Desnoods als verstekeling in een vrachtvliegtuig.

    Ik heb erg veel te bieden, zoals kennis van computers, talen, didactische achtergrond, ervaring in logistiek, ….

    Ik ben direct inzetbaar.

    Vriendelijke groet..

  • SkiB

    Wij, Stichting Kinderen in Bolivia, kunnen je wel helpen bij het vinden van een werkplek en onderdak. Al onze hulp is gratis.

    Maar reis- en verblijfskosten komen helaas voor eigen rekening. We zijn een kleine stichting van vrijwilligers….wil je gesponsord gaan dan moet je bij de ‘grote jongens’ zijn..maar geef je weinig daar

    kijk in ieder geval maar eens op onze website www.skib.nl

  • Fabien

    Hi Allan,

    Helaas is het lastig om als vrijwilligers organisatie projecten te runnen als er geen geld is. Daarom vragen de meeste organisaties geld. Deden ze dat niet, dan zou een hoop project geld verloren gaan aan administratiekosten en kost/inwoning vrijwilligers.

    De subsidies die wij met moeite bij elkaar schrapen, zijn bestemd voor de projecten, dat mogen we niet ergens anders aan uitgeven.

    Als het niet lukt om een gratis plek te vinden, raad ik je aan om een organisatie te zoeken waar je heel enthousiast over bent en dan zelf geld in te zamelen. Wij krijgen veel vrijwilligers die hun verblijf gesponsord krijgen door vrienden, familie, hun school en zelfs bedrijven. Als je wilt kan ik je daar wel wat tips over sturen.

    Ik ben zelf project Manager van een gehandicapten project in India. Ook wij vragen op dit moment geld van vrijwilligers voor komst. Hun verblijf en begeleiding en ook training wordt hiervan betaald. We hebben nu nog een van de laagste eigen bijdragen. Kijk op www.earthaidholland.nl voor meer info, ik nodig je van harte uit om je in te schrijven. Natuurlijk vragen wij daar ook geld voor, om bovenstaande redenen. Neem van mij aan: geld inzamelen voor een goed doel is helemaal niet moeilijk!!

    succes!

    Fabien Schiereck

    Project Manager

    Earth Aid India-Holland

  • tomoko

    Hallo Allan,

    Het is inderdaad lastig om vrijwilligerswerk te vinden waar je helemaal niets voor hoeft te betalen. Ik heb zelf een jaar in Guatemala gezeten, bij Upavim. Als je hier vrijwilligerswerk doet, kom je meestal terecht bij het bijles-centrum voor kansarme kinderen. Het is een klein project, maar je krijgt bij het project zelf gratis onderdak en iedere werkdag een warme lunch. De kosten voor de reis zul je wel moeten betalen, maar verder kost dit project je weinig geld. En je kunt écht iets nuttigs doen. Kijk anders even op www.upavim.nl of www.upavim.org. Voor vragen kun je me ook mailen. tomokocl@hotmail.com. Succes. Groetjes, Tomoko

  • Claire

    Jammer he dat je meestal moet betalen om zelf als vrijwilliger aan de slag te gaan? Ik vond dit zelf iig wel maar kwam uiteindelijk bij stichting Be More. Ook via hen moet je betalen maar er staat iig duidelijk uitgelegd waarom en waar het geld naar toe gaat. Kijk maar eens op http://www-be-more.nl.

    Ik ga zelf deze zomer en heb bijna al het geld dat ik moet betalen gesponsord gekregen door vrienden/familie. Uiteindelijk betaal ik dus zelf helemaal niet zo veel en krijg ik wel de kans om me nuttig te maken!

    Groetjes

    Claire

  • Vrijwillig Wereldwijd

    Kijk eens op www.vrijwilligwereldwijd.nl

    Vrijwillig Wereldwijd heeft projecten in Peru, Ghana, Vietnam en Nepal.

    Vriendelijke groet,

    Patricia van Aalten

  • Camille van Neer

    Hoi Allan,

    Wat al door anderen is gemeld, onderschrijf ik van harte: geld gevraagd door de ontvangende organisatie is nodig omdat deze locale clubs echt geen voorzieningen hebben om jouw reis en verblijf te betalen. De meesten niet i.e.g.

    Ook onze organisatie, die in India is gevestigd en daar vrijwilligers plaatst in (ontwikkelings) projecten bij locale partners, vraagt geld voor de tijd en energie die er in de bemiddeling, huisvesting, transport en begeleiding wordt gestoken.

    Kijk - al was het maar voor een indruk van wat mogelijk is - eens op www.amaidi.org

    Ik wens je veel succes bij het vinden van een betaalbaar alternatief,

    Groet,

    Camille van Neer

    AMAIDI Volunteering in India

  • MYBC

    Beste Allan,

    Ben je al voorzien? Anders surf naar www.my-bc.siteblast.com en klik op de recruitment pagina.

    We zijn hard op zoek naar vrijwilligers die op St. Maarten zou willen meehelpen met een milieu project.

    Vriendelijke groet,

    MYBC

  • Krista

    Kijk ook eens op de site www.nabuur.com. Daarvoor hoef je niet naar het buitenland. Ik heb verder diverse organisaties beschreven op mijn log www.reislog.nu

    Gr, Krista

  • marloes

    Hallo,

    Als je geinteresseerd bent om in Guatemala te werken dan kan je al voor 30 euro per week kost en inwoning krijgen, dus dat is een heel redelijke prijs. Verder kan je via www.entremundos.org, ga naar volunteer service en dan naar de database, zelf kiezen uit meer dan 100 projecten. Zo kan je alsnog heel goedkoop vrijwilligerswerk doen en betaal je dus alleen 30 euro per week voor 3 maaltijden per dag en inwoning!